Конкурс «Учитель року» на Миколаївщині

«Учитель року – 2024»:

на Миколаївщині відзначили кращих педагогів!

Щоденник конкурсу

1 день

20 лютого 2024 року в дистанційному форматі проведено конкурсні випробування «Майстерка» у номінації «Українська мова і література», під час яких учителі презентували педагогічні майстерки щодо формування в учнів / учениць наскрізних умінь на уроках інтегрованого мовно-літературного курсу.

Цього ж дня фіналісти першого туру конкурсу «Учитель року – 2024» у номінації «Географія» демонстрували вміння проєктувати дослідницько-пошукову діяльність учнів у конкурсному випробуванні «Дослідження». Фахове журі оцінювало: відповідність між проблемою та темою, метою, завданнями, очікуваними результатами дослідження; логічність визначення завдань, очікуваних результатів, структури дослідження; доцільність вибору методів і засобів; спрямованість на формування ключових та предметної компетентностей, цілісності знань, цінностей; практичну значущість.

Конкурсне випробування «Урок» – найважливіший етап змагання, оскільки об’єднує вміння і компетенції всіх етапів конкурсу, а також є основним механізмом навчальної взаємодії учня й педагога.

Учасники / учасниці чотирьох номінацій отримали тему та порядковий номер проведення уроку, що гарантувало максимальну об’єктивність і прозорість під час випробувань.

Залишаймося непереможними!

2 день

21 лютого 2024 року – другий день фінального етапу першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024», що ознаменувався проведенням випробування «Урок» у номінаціях: «Українська мова і література», «Географія», «Фізика», «Образотворче мистецтво».

У пріоритетному конкурсному випробуванні «Урок» учителі географії вдало застосовували сучасні технології, методи та прийоми: «Хмара слів», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ», «Мікрофон», ребуси з використанням можливостей Jamboard, Quizizz, Wordwall, випереджальні завдання. Важливе значення, як і належить, мала робота з електронними картами атласу, контурними картами, інтернет-ресурсами як додатковим джерелом географічних знань. До окремих завдань додавалися QR-коди.

Учителі фізики продемонстрували навички організації навчальної діяльності учнів з різноманітними цифровими ресурсами. Під час уроку з теми «Лінзи. Побудова зображень у лінзах» у 11 класі здійснювалися як віртуальні симуляції,  так і реальні фізичні експерименти з класичним обладнанням та підручними засобами. Учні 9 класу на уроці з теми «Переміщення під час рівноприскореного руху» розглядали питання обчислення гальмівного шляху автомобіля, а також розв’язували задачі на визначення фізичних величин, подорожуючи на різних видах транспорту.

Учителі української мови і літератури показали загальні й професійні компетентності, педагогічну майстерність з організації освітнього процесу, доцільно добирали методи, прийоми, медіаресурси для розвитку мовленнєвих умінь і навичок, формування ключових та предметних компетентностей, виховання патріотизму, поваги до державної мови, культури спілкування в здобувачів освіти.

Відповідальною та цікавою була робота й членів журі в номінації «Українська мова і література», адже вони не лише оцінювали, а й разом з учасницями і їхніми учнями / ученицями досліджували Шевченкове слово, поринали у світ музейної педагогіки, обговорювали вплив медіа, визначали рецепт незламності миколаївців.

У номінації «Образотворче мистецтво» педагоги представили чотири авторські уроки, що характеризувалися незвичайним задумом та організаційною формою, різноманітністю методів, засобів, форм роботи, творчим підходом, використанням інтерактивних методів навчання. Учні поринули у світ мистецтва. Вони вчилися малювати фантастичні будинки майбутнього міста, зруйнованого під час війни; виконували ескіз медальйону із зображенням символу року Китаю – зеленого дракона та ліпили пінгвіна. Журі відзначили інноваційність, харизму вчителів образотворчого мистецтва, знання предмета й уміння цікаво подати його сучасним учням.

Щиро дякуємо учасникам за професіоналізм, відкритість, готовність до спілкування та позитивний настрій! А вчителям образотворчого мистецтва, які завтра демонструватимуть уміння адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем, вікових особливостей учнів, бажаємо оптимізму та творчих здобутків.

3 день

Активно та творчо проходив і третій день конкурсу «Учитель року – 2024».

Педагоги взяли участь у випробуванні  «Урок» у номінації «Українська мова і література». Учасники представили моделі уроків, продемонстрували методичну грамотність, дидактичну обізнаність, уміння знаходити спільну мову з учнями, зацікавлювати, налаштовувати на здобуття нових знань за допомогою інтерактивних, практико орієнтованих методів і прийомів.

Також відбулося конкурсне випробування «Фізичний експеримент». За умовами учасники розробляли та виконували один із видів фізичного експерименту з використанням запропонованого обладнання. Критерії оцінювання конкурсного випробування передбачали визначення рівня володіння методикою і технікою проведення фізичного навчального експерименту; логічності, послідовності побудови завдань експерименту, чіткості й зрозумілості інструкції для учнів; оригінальності, складності розробленого завдання.

Учителі фізики запропонували як стандартні варіанти робіт, ускладнені певними дослідницькими завданнями, так і більш високого рівня на визначення коефіцієнта тертя, поверхневого натягу рідини, демонстрацію оптичних явищ тощо.

Фіналісти конкурсу в номінації «Фізика» отримали відзнаку від авторів проєкту «Молодіжна хвиля» кафедри фізики та математики ЧНУ імені Петра Могили за підтримку талановитої молоді та творчу співпрацю у проєкті.

Під час конкурсного випробування «Урок» філологині вдало застосовували методи, прийоми, медіаресурси для формування та розвитку мовленнєвих умінь і навичок учнів, ключових і предметних компетентностей, виховання патріотизму, поваги до державної мови, культури спілкування.

Відповідальною й цікавою була робота й членів журі в номінації «Українська мова і література». Вони не лише оцінювали діяльність конкурсанток, а разом з учнями / ученицями досліджували Шевченкове слово, поринали у світ музейної педагогіки,  обговорювали вплив медіа, визначали рецепт незламності миколаївців.

У номінації «Образотворче мистецтво» проводилося конкурсне випробування «Майстерка», метою якого було продемонструвати уміння адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. Фахове журі оцінювало оригінальність представлених методичних складових (технологій, методів і прийомів), майстерність та ефективність їх використання; відповідність між ними й метою, змістом й очікуваними результатами навчання; педагогічну цінність майстерки для його учасників; партнерську взаємодію з аудиторією; оригінальність концепції.

Успіхів кожному учаснику! Нехай конкурсні випробування відкриють нові можливості для подальшого професійного зростання!

Творчі випробування у фінальному етапі конкурсу 

З 20 по 23 лютого 2024 року в номінаціях «Українська мова та література», «Фізика», «Географія»,  «Образотворче мистецтво» педагоги демонструватимуть педагогічну творчість, наполегливість та найкращі професійні якості у випробуваннях «Урок», «Дослідження», «Фізичний експеримент», «Майстерка».     Успіху, творчої, професійної наснаги усім учасникам! Бажаємо вчителям Миколаївщини переможного конкурсного поступу!

Конкурс «Учитель року – 2024»: відбірковий етап

Упродовж 11-15 грудня 2023 року в дистанційному форматі проводився відбірковий етап першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2024», у  якому взяли участь 33 педагоги у номінаціях: «Українська мова та література» - 9, «Географія» - 11, «Фізика» - 9, «Образотворче мистецтво» - 4. Суттєва значущість проведених конкурсних змагань, на одностайну думку всіх причетних, полягала не лише в отриманій кожною з учасниць можливості вибудувати індивідуальну стратегію професійно-особистісного розвитку, а й у продемонстрованій силі єдності вчительської спільноти, які в жорстоких реаліях воєнного стану, демонстрували небайдужість до свого педагогічного повсякдення. 

Завершено реєстрацію для участі в першому турі всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2024". 

Усього зареєструвалося 40 учителів: 9 - в номінації "Українська мова і література";  14 - в номінації "Географія";  5 - в номінації "Образотворче мистецтво"; 12 - в номінації "Фізика". Списки учасників першого туру розміщені на сайті в розділі "Учасники конкурсу".

Просимо учасників конкурсу до 13 листопада 2023 року на електронну адресу: anzhela.typa@moippo.mk.ua надіслати інформаційну картку в текстовому редакторі Microsoft Word та портретне фото у форматі JPG/JPEG (400 х 400 пікселів) (додаток 3 листа МОІППО «Про умови та порядок проведення першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»                          від 15 вересня 2023 року № 640/15-20).

У темі повідомлення зазначається номінація (наприклад, «Географія»). У назвах файлів обов’язково вказуються: номінація, прізвище, місто / район / територіальна громада (наприклад, «Географія_Вітенко_м. Миколаїв»).

Онлайн-зустріч з учасниками першого туру всеукраїнського  конкурсу «Учитель року – 2024»

28 листопада 2023 року в дистанційному форматі відбувся інструктивно-методичний семінар з питань організації та проведення першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» у номінаціях: «Українська мова і література», «Географія», «Образотворче мистецтво», «Фізика». Василь Шуляр, д.пед.н., доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, мотивував учителів до участі в конкурсі, акцентував увагу на внутрішній потребі постійно розвивати педагогічну майстерність, побажав розцінювати свої результати як умову для подальшого самовдосконалення, позитивного налаштування, віри у власні сили. Анжела Тюпа, методист навчально-методичної лабораторії акмеології МОІППО, ознайомила учасників та членів фахового журі з організаційно-методичними аспектами проведення відбіркового етапу першого туру конкурсу, визначила першочергові дії. Наталя Махровська, к.ф.-м.н., доцент кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій МОІППО, висвітлила особливості використання ІКТ-прийомів для реалізації практичної роботи в номінаціях. Рекомендації щодо підготовки до конкурсних випробувань відбіркового етапу надали куратори номінацій та працівники МОІППО: Олена Ліскович, Ганна Погромська («Фізика»), Дмитро Крик («Образотворче мистецтво»), Діна Діордіца («Українсбка мова і література»), Ольга Слюсар («Географія»). Учасники продемонстрували професійну компетентність, методичнумайстерність, мобільність мислення, творчість, інноваційність. Зустріч була насичена різноманітними творчими знахідками та нестандартними рішеннями щодо викликів, які ставить перед учителями освіта в реаліях воєнного часу.

Шановні учасники першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2024»

Запрошуємо вас 01 листопада 2024 року о 15.00 взяти участь Зустрічах, що надихають, під час яких розглядатимуться питання про цьогорічний конкурс та особливості випробувань у відповідних номінаціях.

Трансляція зустрічей відбуватиметься на ЮТУБ-каналах конкурсу «Учитель року» та видавництва «Ранок».

ЮТУБ-канал конкурсу «Учитель року» https://youtube.com/live/lFNqTTzxd-8?feature=share

Номінація «Географія»

Номінація «Образотворче мистецтво»


ЮТУБ-канал видавництва «Ранок» https://youtube.com/live/1tVJ4tPekkU?feature=share

Номінація «Українська мова та література»

Номінація «Фізика»

Запрошуємо до майстерки учасників конкурсу "Учитель року"

Інформуємо, що завтра, 03 жовтня 2023 року, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» та Видавництво «Ранок» розпочинають роботу Всеукраїнської школи майстерності «Педагогічний стартап».

Формат: онлайн режим із використанням зручних та ефективних застосунків.

Переможці, лауреати, фіналісти всеукраїнського конкурсу «Учитель року» щиро та відкрито поділяться з вами своїм досвідом, педагогічними знахідками та практиками.

Трансляція майстерок школи здійснюватиметься на YouTube каналах «Учитель року» та «Видавнича корпорація Ранок».

Зареєструватися можна за покликанням https://cutt.ly/6wxnpVzs

Учасники отримають сертифікати після проходження тестування.

Реєстрація на конкурс Учитель року – 2024 розпочалась!

Шановні вчителі української мови і літератури, географії, образотворчого мистецтва та фізики!

Запрошуємо вас взяти участь у всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2024».

Важливість цього конкурсу для вчителів надзвичайно велика: це можливість показати свою майстерність та відданість своїй справі; отримати оцінку вашого високого професійного рівня та визнання як вчителя; підняти престиж педагогічної професії та стати прикладом для інших.

Вас чекають випробування, де ви зможете представити свої вміння та професійні компетентності.

Приєднуйтеся, реєструйтесь, беріть участь у цьому професійному змаганні та станьте учасником формування освітньої політики та реформування системи освіти.

Зареєструватися для участі в конкурсі можна з 25 вересня до 16 жовтня 2023 року за покликанням https://mon.gov.ua/ua/konkursi-dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2024

Оголошено проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2024»

7 червня 2023 року, Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України, підписав наказ «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024». У 2023-2024 навчальному році конкурс відбуватиметься серед учителів географії, образотворчого мистецтва, української мови та літератури, фізики. Конкурс проводитиметься у два тури:

- перший – листопад 2023 року – лютий 2024 року;

- другий – квітень–травень 2024 року. 

Реєстрація учасників конкурсу розпочнеться 25 вересня і триватиме до 16 жовтня 2023 року (https://mon.gov.ua/ua/konkursi-dlya-pedagogiv/konkurs-uchitel-roku/uchitel-roku-2024)